Spośród czynników cielesnych ogromną rolę odgrywa sen. Już od czasów starożytnych wiadomo, że samym snem można spowodować wyzdrowienie z wielu chorób. Dlatego pozostańmy jeszcze przy tematyce snu. W poprzednim odcinku była mowa o roletach zaciemniających. Są one ważne nie tylko ze względu na ochronę sypialni przed przegrzaniem od słońca w upalne dni lata. Nie mniej istotne jest zapewnienie w sypialni całkowitej ciemności. W zupełnej ciemności organizm wydziela dużo melatoniny – hormonu snu; wtedy sen jest głęboki, „smaczny”, daje wspaniały wypoczynek i energie na cały następny dzień. Jeśli do twojej sypialni przez zwykłe zasłony przenika światło księżyca, ulicznych latarni, przejeżdżających samochodów – koniecznie zainwestuj w rolety zaciemniające. Czterech Europejczyków na dziesięciu cierpi z powodu zaburzeń snu. Przyjrzyjmy się więc, jakie jeszcze czynniki zaburzają sen, a jakie sprawiają, że sen jest głęboki i daje prawdziwy wypoczynek Niebieskie światło Przez 2 godziny przed snem unikaj korzystania z urządzeń emitujących niebieskie światło: telewizora, komputera, telefonu komórkowego. Napromieniowanie oczu niebieskim światłem utrudnia zasypianie i zaburza sen. Ponadto te urządzenia przez całą dobę powinny znajdować się poza sypialną. Na noc wyłączaj router, który generuje w twoim mieszkaniu sieć wifi.
Chcesz przeczytać więcej? Wejdź na: https://patronite.pl/filip-zurakowski

Kategorie: Bez kategorii

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.