To zdjęcie pstryknął mi Robert Szymczak


Myśl tygodnia: Młody mózg to mózg wolny od widma choroby Alzheimera i choroby Parkinsona.
Czy to w ogóle możliwe, aby poczuć się całkowicie wolnym od niebezpieczeństwa tzw. chorób neurodegeneracyjnych?  Oczywiście, że możliwe. Kto nie wierzy, niech przeczyta rewelacyjną książkę „Sposób na alzheimera”, której autorami są  dr Dean Sherzai i dr Ayesha Sherzai.
Po piętnastu latach badań naukowych stwierdzili oni, że nie ma i nigdy nie będzie pigułki na alzheimera (tzn. na chorobę Alzheimera). Gdzie były prowadzone te badania? W klinice uniwersyteckiej w Loma Linda w Kalifornii.  Zaczynając  najbardziej wszechstronny w historii program badawczy  poświęcony temu tematowi dr Dean Sherzai i dr Ayesha Sherzai wierzyli, że jedyną nadzieją na pokonanie  choroby Alzheimera jest leczenie farmakologiczne. Kończąc badania  już wiedzieli, że tą jedyną nadzieją jest codzienny intensywny ruch. Aktywność fizyczna zwiększa liczbę neuronów w mózgu i liczbę połączeń między nimi.
Na wolnej stronie tej książki zanotowałem:
Najważniejsze zdanie z tej książki brzmi: „Zmiana stylu życia może nie tylko spowolnić postępy choroby Alzheimera i otępienia starczego, ale nawet cofnąć jej objawy”.
Zmiana stylu życia z biernego na aktywny. Dla mnie oznacza to codzienny 6 – kilometrowy Nordic Walking i codzienne granie na skrzypcach całego koncertu a-moll Vivaldiego. A także codzienną wielogodzinną pracę twórczą zamiast biernego oglądania telewizji.
Ktoś powie: u mnie były przypadki choroby Alzheimera w rodzinie, a więc mam to w genach. Ale badania wykazały, że styl życia może zmieniać ekspresję genów – na niekorzyść lub na korzyść. Geny dziedziczymy, ale możemy wpływać na ich ekspresję. Czynniki środowiskowe regulują ekspresję genów poprzez ich włączanie i wyłączanie. Prościej mówiąc, nawet mając dziedziczną skłonność do choroby Alzheimera, możesz jej uniknąć dzięki aktywnemu stylowi życia. Ale musi to być bardzo aktywny styl życia – codzienny intensywny ruch fizyczny i codzienna intensywna aktywność umysłowa.
Twój profil genetyczny zmienia się z czasem – na korzyść, gdy jesteś przez cały dzień aktywny fizycznie i umysłowo lub na niekorzyść, gdy prowadzisz życie siedzące i leżące,  nastawione na odbiór (na przykład oglądanie telewizji).
Kategorie: Bez kategorii

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.