To zdjęcie pstryknęła mi Basia na naszym marszu Nordic Walking

Myśl tygodnia: W każdym wieku możesz mieć młody mózg.

Przypominam program codziennego treningu mózgu:

  1. Gra na instrumencie
  2. Żonglowanie piłeczkami
  3. Energiczny marsz z kijami 6 kilometrów
  4. Poranny spacer po trawie w ogrodzie, latem po trawie, zimą po śniegu 
  5. Gimnastyka (przysiady, skłony itp.)

W numerze 6 przedstawiłem swoje refleksje na temat codziennego muzykowania – gry na instrumencie lub śpiewania. Pozostałe punkty codziennego treningu mózgu dotyczą ruchu. Przy grze na instrumencie też występuje ruch – w szczególności ruch palców przy grze na skrzypcach, gitarze, wiolonczeli itp. A także  na wszelkich instrumentach klawiszowych np. na akordeonie. Ruch palców odgrywa ważną rolę w aktywizowaniu mózgu.

Na czym m polega zbawienny wpływ ruchu na mózg? Otóż przy ruchu (marszu, jeździe na rowerze,  na nartach, pływaniu) krew zaczyna szybciej krążyć i dostarcza więcej tlenu do mózgu. A mózg jest wielkim tlenożercą. Do swojej pracy potrzebuje dużo tlenu. Obrazowe porównanie: przesuwasz  w lewo suwak regulujący dopływ powietrza do kominka, więcej tlenu, ogień buzuje… Podobnie buzuje ze szczęścia twój mózg, gdy otrzymuje więcej tlenu wskutek ruchu ciała.

Żebyś wyruszył na codzienny Nordic Walking coś musi Cię zmobilizować. Naszą znajomą zmobilizowała dbałość o urodę. Gdy przeszli z mężem na emerytury, leżeli całymi dniami i oglądali telewizję. Kiedyś spotykam tę znajomą  z butelką wody w ręce. Okazuje się, że zaczęła codzienne 6- kilometrowe marsze żwawym krokiem. Co panią skłoniło do tego? Moja gruba d…

U dzieci potrzeba ruchu jest naturalna. Nasi dwaj najmłodsi synowie , gdy mieli trzy lata, codziennie punktualnie o 20 -tej dostawali „wieczornej  głupawki”. Przez kwadrans biegali w kółko, okrążając ściankę odgraniczającą salon od kuchni. W starszym wieku niektórym trudno ruszyć się z fotela.  Znajdź  swoją motywację. Dla naszej znajomej tą motywacją jest uroda i zgrabna sylwetka. Dla mnie to, że chcę mieć wciąż młody mozg.  Codzienny ruch to zapewnia.

Kończę taką obserwacją : gdy wracam z codziennego 6- kilometrowego marszu Nordic Walking, jestem w znakomitym nastroju, tryskam codziennie nowym optymizmem .

Pomyślałeś: przecież ja to wszystko wiem. A czy to robisz?

Kategorie: Bez kategorii

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.