Myśli rozgrzewające serce.  Nr 5/2020.  Twój mózg
Myśl tygodnia: Twój mózg potrzebuje  codziennego treningu
Piszę o barierach komunikacji i technikach komunikacji bez barier –  przede wszystkim z myślą o małżeństwie, o małżeńskiej miłości
. O „dotlenianiu” i podsycaniu ognia tej miłości, aby płonął i obu stronom dawał szczęście, a dzieciom i wnukom szansę, aby mogły się przy cieple tego ognia nieustannie ogrzewać. Aby wyrastały  na osoby odważne, pewne siebie i wiary we własny siły, aby miały motywację i moc do zdobywania szczytów, jakie przed nimi wyrosną. Temat miłości małżeńskiej, jej ciągłego zasilania i rozkwitu, to temat rzeka. Będę do niego jeszcze wielokrotnie powracał. Ale żeby nie znudzić Cię dalszymi  barierami komunikacji i ich przeskakiwaniem – kilka następnych odcinków poświęcam mózgowi, jego młodości i sprawności.
Niezależnie od tego, w jakim jesteś wieku, możesz mieć młody mózg, jak pan Kowalski, 110 latek ze Świdnicy, który codziennie przebiega 15 kilometrów i jest mistrzem w lokalnych zawodach sportowych w kilku dyscyplinach, w  których startuje. Jest mistrzem w swojej kategorii  wiekowej i od razu przed startem wie, że zdobędzie pierwsze miejsce. Dlaczego? Bo jest jedynym startującym w tej kategorii wiekowej. Ale on sobie zasłużył na taką sprawność ducha i ciała (w tym mózgu – ma jasny umysł) przez lata przebiegając codziennie 15 kilometrów.
A oto mój program codziennego treningu mózgu:

1.     
Gra na instrumencie

2.     
Żonglowanie piłeczkami

3.     
Energiczny marsz z kijami 6 kilometrów

4.     
Poranny spacer po trawie w ogrodzie, latem po trawie, zimą po śniegu  (właśnie z takiego spaceru wróciłem).
Przecież to trening mięśni  i odporności, a nie mózgu… być może tak sobie pomyślałeś, Czytelniku. Tobie trening mózgu kojarzy się z rozwiązywaniem krzyżówek, grą w szachy itp. To przestarzale poglądy. Stań przed kioskiem, który wystawia w witrynie tygodniki i miesięczniki. Przejrzyj tytuły. Już z tego zorientujesz się, że według najnowszej wiedzy  naukowej tylko codzienny intensywny ruch całego ciała zapewnia sprawność mózgu, chroni przed Alzheimerem i Parkinsonem. Wejdź do księgarni, przejrzyj tytuły książek  – dowiesz się tego samego. A więc – do dzieła!!!
Już dziś napisz swój program codziennego treningu mózgu i zacznij go realizować.
Kategorie: Bez kategorii

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.